هدف پژوهش حاضر، تعیین رابطه کمالگرایی، استرس ادراکشده و حمایت اجتماعی با فرسودگی تحصیلی در دانشجویان مقطع علوم پایه رشته پزشکی بوده است. به همین منظور از بین دانشجویان پسر و دختر مقطع علوم پایه رشته پزشکی دانشگاه علوم پزشکی اهواز 200 نفر (120 دختر و 80 پسر) به شیوه نمونهگیری تصادفی طبقهای انتخاب شدند. برای جمعآوری دادهها از مقیاس استرس ادراکشده کوهن و همکاران (1983)، پرسشنامه کمالگرایی مثبت و منفی استابر و همکاران (2007)، پرسشنامه حمایت اجتماعی فیلیپس (1984) و پرسشنامه فرسودگی تحصیلی برسو و همکاران (2007) استفاده شد. برای تحلیل دادهها از ضریب همبستگی پیرسون و رگرسیون چندگانه با روشهای سلسلهمراتبی و گام به گام استفاده شد. یافتهها نشان دادهاند که استرس ادراکشده و کمالگرایی ناسازگارانه با فرسودگی تحصیلی رابطه مثبت و معنیدار و متغیرهای حمایت اجتماعی و کمالگرایی سازگارانه با فرسودگی تحصیلی رابطه منفی و معنیدار دارند. همچنین، نتیجه رگرسیون چندگانه با روش سلسلهمراتبی و گام به گام نشان داده است استرس ادراکشده، بهترین پیشبینیکننده فرسودگی تحصیلی دانشجویان بهشمار میرود. نتایج با پژوهشهای قبلی همخوانی داشته و متغیرها میتوانند پیشبینهای خوبی برای فرسودگی باشند.
بهروزی, ناصر, شهنی ییلاق, منیجه, & پورسید, سید مهدی. (1391). رابطه کمالگرایی، استرس ادراکشده و حمایت اجتماعی با فرسودگی تحصیلی. فصلنامه علمی پژوهشی راهبرد فرهنگ, 5(20), 83-102.
MLA
ناصر بهروزی; منیجه شهنی ییلاق; سید مهدی پورسید. "رابطه کمالگرایی، استرس ادراکشده و حمایت اجتماعی با فرسودگی تحصیلی". فصلنامه علمی پژوهشی راهبرد فرهنگ, 5, 20, 1391, 83-102.
HARVARD
بهروزی, ناصر, شهنی ییلاق, منیجه, پورسید, سید مهدی. (1391). 'رابطه کمالگرایی، استرس ادراکشده و حمایت اجتماعی با فرسودگی تحصیلی', فصلنامه علمی پژوهشی راهبرد فرهنگ, 5(20), pp. 83-102.
VANCOUVER
بهروزی, ناصر, شهنی ییلاق, منیجه, پورسید, سید مهدی. رابطه کمالگرایی، استرس ادراکشده و حمایت اجتماعی با فرسودگی تحصیلی. فصلنامه علمی پژوهشی راهبرد فرهنگ, 1391; 5(20): 83-102.