1. آروین، بهاره. (1390). بررسی انتقادی فرایندهای تولید علوم اجتماعی در ایران (با تأکید بر رشته جامعهشناسی). پایاننامه دکتری. دانشکده علوم اجتماعی. دانشگاه تهران.
2. استراوس، انسلم و جولیت کوربین. (1391). مبانی پژوهش کیفی: فنون و مراحل تولید نظریه زمینهای. ابراهیم افشار. تهران: نی.
3. آقازاده، احمد. (1382). تاریخ آموزش و پرورش ایران. تهران: انتشارات ارسباران.
4. برادران حقیر، مریم. (1390). مؤلفههای آموزشی توسعه انسانی. تهران: دانشگاه امام صادقعلیهالسلام.
5. بوردیو، پیر. (1375). جامعهشناسی و ادبیات؛ آموزش عاطفی فلوبر. ترجمه یوسف اباذری. فصلنامه ارغنون. شماره 9 و10.
6. بوردیو، پیر. (1386). علم و تأملپذیری. یحیی امامی. تهران: مرکز تحقیقات سیاست علمی کشور.
7. بوردیو، پیر. (1388). درسی درباره درس. ناصر فکوهی. تهران: نشر نی.
8. بوردیو، پیر. (1390). نظریه کنش. مرتضی مردیها. تهران: نقش و نگار.
9. بوردیو، پیر. (1391). تمایز؛ نقد اجتماعی قضاوتهای ذوقی. حسن چاوشیان. تهران: نشر ثالث.
10. بوردیو، پیر. (1394). مسائل جامعهشناسی. پیروز ایزدی. تهران: نسل آفتاب.
11. شورایعالی انقلاب فرهنگی. (1390). سند تحول بنیادین آموزش و پرورش. تهران: وزارت آموزش و پرورش. دبیرخانه شورایعالی انقلاب فرهنگی.
12. علیبابایی، یحیی؛ سیدضیاء هاشمی و محمود تیموری. (1396). تحلیل و واکاوی روند شکلگیری سرمایه فرهنگی معلمان در میدان آموزش و پرورش ایران. تحقیقات فرهنگی ایران. 3(10).
13. قادرزاده، امید. (1393). آموزش و پرورش و هویت دینی و ملی. فصلنامه مطالعات ملی. 15(3).
14. قادرزاده، امید و سیروان فرجی. (1393). تحلیل تجربههای معلمان از دو شغله بودن. راهبرد فرهنگ. شماره 26.
15. کمالی، افسانه و زهرا خاوری. (1390). بررسی عوامل مؤثر بر تفکر انتقادی در بین دانشآموزان متوسطه شهر مشهد. مجله جامعهشناسی آموزش و پرورش. شماره 1.
16. گرنفل، مایکل. (1389). مفاهیم کلیدی بوردیو. محمدمهدی لبیبی. تهران: نشر افکار.
17. محمدی، جمال؛ فردین محمدی وزهراسادات سلیمانزاده. (1391). تبیین جامعهشناختی رابطه سرمایه فرهنگی/ اجتماعی و اثربخشی آموزشی معلمان. مطالعات جامعهشناختی. 19(1).
18. Ahmad, E. (2014). Critical Analisis of the Problems of Education in Pakistan: Possible Solutions. International Journal of Evalution and Research. 3(2). 79- 84.
19. Birks, M. & J. Mills. (2011). Grounded Theory: A Practical Guide. Sage
20. Bottero, W. & N. Crossley. (2011). Worlds, Fields and Network: Becker, Bourdieu, and Sructures of Social Relations. Cultural Sociology. 5(1). 99-119.
21. Bourdieu, P. (1986). The Forms of Capital. in J. G. Richardson. Handbook of Theory and Research for Sociology of Education. Greenwood Press.New York
22. Cheng, S. T. & S. Kaplowitz. (2016). Family Economic Status, Cultural Capital and Academic Achievement: the Case Taiwan. International Journal of Educational Development. No. 49. 271-278.
23. Dumais, S. & A. Ward. (2010). Cultural Capital and First- Generation College Success. Poetics. 38(3). 245-265.
24. Friedland, R. (2009). The Endless Fields of Pierre Bourdieu. Organization Articles. 16(6). 887-917.
25. Herd, N. (2013). Bourdieu and the Fields of Art in Austalia: on the Functioning of the Worlds. Journal of Sociology. 49(2-3). 373-384.
26. Jager, M. M. & S. Mollegaard. (2017). Cultural Capital, Teacher Bias, and Educational Success: New Evidence From Monozygotic Twins. Social Science Research. No. 65. 130-144.
27. Kendall. J. (1999). Axial Coding and the Grounded Theory Controversy. Western Journal of Nursing Research. 21(6). 743-757.
28. Kitchen, P. J. & D. Howe. (2013). How Can the Social Theory of Pierre Bourdieu Assist Sport Management Research?. Sport Management Review. No. 16. 123-134.
29. Kloot, B. (2009). Explaning the Value of Bourdieus Framework in the Context of Institutional Change. Studies in Higher Education. 34(4). 469-481.
30. Kloot, B. (2015). A Historical Analysis of Academic Development Using the Theoretical Lens of Pierre Bourdieu. British Journal of Sociology of Education. 36(6). 958-976.
31. Lessard, C.; A. P. Contandriopoulos. & D. Beaulian. (2010). The Role (or Note) of Economic Evaluation at the Micro Level: Can Bourdieus Theory Provide Away Forward for Clinical Decision –Making?. Socila Science & Mediciene.No. 70. 1984-1956.
32. Levien, M. (2015). Social Capital as Obstacle To Devevlopment Brokering Land, Norms, and Trust in Rural India. World Devevlopment. No. 74. 77-92.
33. Lundstrom, U. A. S. Holm. (2011). Market Competition in Upper Secondary Education: Perceived Effects on Teachers’ Work. Policy Futures in Education. 9(2). 193-106.
34. Martin, J. L. (2003). What Is Field Theory?. American Journal of Sociology. 109(1). 1-49.
35. Masino, S. & M. Nino-Zarazua. (2016). Whats Work to Improve the Quality of Student Learning in Development Countries?. International Journal of Educational Development. No. 48. 53-65.
36. Mollegaard, S. & M. M. Jager. (2015). The Effect of Grandparents’ Economic, Cultural, and Social Capitalon Grandchildren’s Educational Successstine. Research in Social Stratification and Mobility. No. 42. 11-19.
37. Nnadozi-Udefuna, P.; C. Akalefu. & C. Asogwa. (2013). Entrepreneurship Education and Economic Development in Nigeria: Policy Issues and Option. Industery & Education. 27(5). 343- 348.
38. Savage, M.; E. B. Silva. (2013). Field Analysis in Cultural Sociology. Cultural Sociology. 7(2). 111-126.
39. Soutghgate, D. E. (2013). Family Capital: A Determinant of Supplementary Education in 17 Nations. Intrnational Perspectives on Education and Society. No. 22. 245-258.
40. Tramonte, L. & D. Willms. (2010). Cultural Capital and Its Effects on Education Outcoms.Economic of Education Review. 29(2). 200-213.
41. Walker. D. & F. Myrick. (2006). Grounded Theory: An Exploration of Process and Procedure. Qualitative Health Research. 16 (4). 547-559.
42. Williams, G. & S. Choudry. (2016). Mathematics Capital in the Educational Field: Bourdieu and Beyond. Research in Mathematic Education. 18(1). 3-21.