1
دانشجوی دکترای مدیریت رسانه دانشکده مدیریت دانشگاه تهران
2
عضو هیئت علمی پژوهشکده سیاستپژوهشی و مطالعات راهبردی «حکمت»
چکیده
در این پژوهش، صنعت بازیهای رایانهای در ایران بررسی شده و سعی شده تا با تحلیل مشکلات و مسائل این صنعت، به آسیبشناسی و شناسایی موانع رشد آن پرداخته شود. به این منظور پس از بررسی ادبیات موجود در حوزه نظریات سیستمی، صنعت بازی و وضعیت این صنعت در کشور، به اجمال معرفی شده است. سپس با استفاده از روشهای کیفی مانند مصاحبه و تکنیک دلفی، مسائل صنعت بازیهای رایانهای از نظر خبرگان این حوزه گردآوری شده و با بهرهگیری از تحلیل عاملی، یازده مسئله اصلی این صنعت در دو بخش مسائل داخلی و مسائل محیطی شناسایی شده است.
جواهری, جواد, & واعظینژاد, محمد. (1394). آسیبشناسی صنعت بازیهای رایانهای در ایران با رویکردی سیستمی. فصلنامه علمی پژوهشی راهبرد فرهنگ, 8(30), 113-135.
MLA
جواد جواهری; محمد واعظینژاد. "آسیبشناسی صنعت بازیهای رایانهای در ایران با رویکردی سیستمی". فصلنامه علمی پژوهشی راهبرد فرهنگ, 8, 30, 1394, 113-135.
HARVARD
جواهری, جواد, واعظینژاد, محمد. (1394). 'آسیبشناسی صنعت بازیهای رایانهای در ایران با رویکردی سیستمی', فصلنامه علمی پژوهشی راهبرد فرهنگ, 8(30), pp. 113-135.
VANCOUVER
جواهری, جواد, واعظینژاد, محمد. آسیبشناسی صنعت بازیهای رایانهای در ایران با رویکردی سیستمی. فصلنامه علمی پژوهشی راهبرد فرهنگ, 1394; 8(30): 113-135.