• صفحه اصلی
  • مرور
    • شماره جاری
    • بر اساس شماره‌های نشریه
    • بر اساس نویسندگان
    • بر اساس موضوعات
    • نمایه نویسندگان
    • نمایه کلیدواژه ها
  • اطلاعات نشریه
    • درباره نشریه
    • اهداف و چشم انداز
    • اعضای هیات تحریریه
    • همکاران دفتر نشریه
    • اصول اخلاقی انتشار مقاله
    • بانک ها و نمایه نامه ها
    • پیوندهای مفید
    • پرسش‌های متداول
    • فرایند پذیرش مقالات
    • اخبار و اعلانات
  • راهنمای نویسندگان
  • ارسال مقاله
  • داوران
  • تماس با ما
 
  • ورود به سامانه ▼
    • ورود به سامانه
    • ثبت نام در سامانه
  • English
صفحه اصلی فهرست مقالات مشخصات مقاله
  • ذخیره رکوردها
  • |
  • نسخه قابل چاپ
  • |
  • توصیه به دوستان
  • |
  • ارجاع به این مقاله ارجاع به مقاله
    RIS EndNote BibTeX APA MLA Harvard Vancouver
  • |
  • اشتراک گذاری اشتراک گذاری
    CiteULike Mendeley Facebook Google LinkedIn Twitter Telegram
فصلنامه علمی پژوهشی راهبرد فرهنگ
مقالات آماده انتشار
شماره جاری
شماره‌های پیشین نشریه
دوره دوره 10 (1396)
دوره دوره 9 (1395)
دوره دوره 8 (1394)
دوره دوره 7 (1393)
شماره شماره 28
شماره شماره 27
شماره شماره 26
شماره شماره 25
دوره دوره 6 (1392)
دوره دوره 5 (1391)
دوره دوره 4 (1390)
دوره دوره 3 (1389)
دوره دوره 2 (1388)
رضایی‌منش, بهروز‌, عبدالحمید, مهدی, پورعزت, علی‌اصغر, شریف‌زاده, فتاح. (1393). الگوی ارزشیابی خط‌مشی‌های عمومی در پرتو معرفت علوی. فصلنامه علمی پژوهشی راهبرد فرهنگ, 7(28), 123-152.
بهروز‌ رضایی‌منش; مهدی عبدالحمید; علی‌اصغر پورعزت; فتاح شریف‌زاده. "الگوی ارزشیابی خط‌مشی‌های عمومی در پرتو معرفت علوی". فصلنامه علمی پژوهشی راهبرد فرهنگ, 7, 28, 1393, 123-152.
رضایی‌منش, بهروز‌, عبدالحمید, مهدی, پورعزت, علی‌اصغر, شریف‌زاده, فتاح. (1393). 'الگوی ارزشیابی خط‌مشی‌های عمومی در پرتو معرفت علوی', فصلنامه علمی پژوهشی راهبرد فرهنگ, 7(28), pp. 123-152.
رضایی‌منش, بهروز‌, عبدالحمید, مهدی, پورعزت, علی‌اصغر, شریف‌زاده, فتاح. الگوی ارزشیابی خط‌مشی‌های عمومی در پرتو معرفت علوی. فصلنامه علمی پژوهشی راهبرد فرهنگ, 1393; 7(28): 123-152.

الگوی ارزشیابی خط‌مشی‌های عمومی در پرتو معرفت علوی

مقاله 5، دوره 7، شماره 28، زمستان 1393، صفحه 123-152  XML اصل مقاله (608 K)
نوع مقاله: مقاله پژوهشی
نویسندگان
بهروز‌ رضایی‌منش1؛ مهدی عبدالحمید 2؛ علی‌اصغر پورعزت3؛ فتاح شریف‌زاده4
1استادیار دانشگاه علامه طباطبایی(ره)
2دانشجوی دکتری مدیریت دولتی دانشگاه علامه طباطبایی(ره)
3استاد دانشگاه تهران
4استاد دانشگاه علامه طباطبایی(ره)
چکیده
یکی از جوانب مهم نظام‌های اجتماعی که در جهت‌دهی و هویت‌بخشی به آنها اهمیت دارد، اهداف و به‌تبع آن شاخص‌های ارزشیابی عملکرد آنها است. در نوشتار پیش‌رو، پژوهشگران با بهره‌گیری از منابع ارزشمند «نهج‌البلاغه» و «غررالحکم و دررالکلم» و با استفاده از روش‌ تحلیل محتوا، شاخص‌های ارزشیابی را استنباط کرده و بر مبنای مدلسازی ساختاری ـ تفسیری ارتباط آنها با یکدیگر را تبیین و سطح‌بندی نموده‌اند. جامعه آماری این پژوهش 15 نفر از خبرگان آشنا به منابع دینی‌اند و نمونه‌گیری به‌صورت نظری صورت گرفته است. نتایج پژوهش حاکی از آن است که اهداف نظام‌های اجتماعی به دو دسته بزرگ ایجابی و سلبی قابل تقسیم است. هدف ایجابی نظام اجتماعی، تربیت انسان‌ها و قرب‌الی‌الله و اهداف سلبی، رفع فقر، رفع ظلم، رفع ترس، رفع موانع اختیار، رفع وابستگی، رفع ذلت، رفع جهل، و رفع ویرانی است. این دو گونه اهداف، با هم پیوندی ناگسستنی د‌ارند.
کلیدواژه‌ها
الگوی ارزشیابی خط‌مشی؛ حکومت؛ معرفت علوی؛ هدف؛ شاخص ارزشیابی
آمار
تعداد مشاهده مقاله: 333
تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 89
صفحه اصلی | واژه نامه اختصاصی | اخبار و اعلانات | اهداف و چشم انداز | نقشه سایت
ابتدای صفحه ابتدای صفحه

Journal Management System. Designed by sinaweb.