1. استراوس، انسلم و جولیت کوربین. (1390). مبانی پژوهش کیفی: فنون و مراحل تولید نظریه زمینهای. ابراهیم افشار. تهران: نشرنی.
2. برتون، البرات. (1388). درآمدی بر اقتصاد فرهنگ از دیدگاهی آزادمنشانه. مجموعه مقالات صنایع فرهنگی (مانعی بر سر راه آینده فرهنگ). یونسکو. مهرداد وحدتی. انتشارات نگاه معاصر. چاپ دوم.
3. پیغامی، عادل. (1394). فرهنگ و اقتصاد. جزوه مطالعاتی قرارگاه شهید باقری. شماره 14.
4. تاوز، روث. (1393). اقتصاد فرهنگی. علیاکبر فرهنگی و دیگران. نشر دانژه.
5. تراسبی، دیوید. (1393). اقتصاد سیاست فرهنگی. سوسن علائی. تهران: شرکت انتشارات سوره مهر.
6. تراسبی، دیوید. (1389). اقتصاد و فرهنگ. کاظم فرهادی. تهران: نشر نی.
7. تکفلاح، علی. (1391). نقش صنایع فرهنگی در رونق تولید ملی از بعد اشتغالزایی. دانشگاه جامع علمی کاربردی سازمان تبلیغات اسلامی.
8. خزایی، محسن. (1385). اقتصاد فرهنگ. روزنامه ایران. بخش اقتصاد. 23 دی.
9. خزایی، حسین. (۱۳۸۷). صنایع فرهنگی و هویت ملی. ماهنامه زمانه. شماره 68-67.
10. رضایی، عبدالعلی. (1386). اقتصاد فرهنگ و وضعیت آن در ایران و جهان. مرکز پژوهش و سنجش افکار صدا و سیما.
11. رضائیانفردویی، صدیقه؛ حسن فلاح؛ سیدسپهر قاضینوری و علیرضا علیاحمدی. (1392). درآمدی بر نظام نوآوری صنایع فرهنگی؛ مطالعه موردی: تولید نرمافزارهای چندرسانهای فرهنگی. مجله علمی پژوهشی دانش راهبردی. شماره 10.
12. سانتاگاتا، والتر. (1394). کارخانه فرهنگ، خلاقیت و تولید فرهنگ. علی رشیدپور و همکاران. دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان (خوراسگان).
13. سپهرنیا، رزیتا؛ علی دلاور و سیدرضا صالحیامیری. (1391). بررسی جایگاه صنایع فرهنگی خلاق و رابطه آن با ارتقاء سرمایه فرهنگی در ایران. ابتکار و خلاقیت در علوم انسانی. دوره دوم. شماره 1.
14. سعیدیپور، بهمن؛ طیبه آسوده و محمدعلی آسوده. (1390). صنعت فرهنگ. همایش ملی صنایع فرهنگی و نقش آن در توسعه پایدار. دانشگاه آزاد کرمانشاه. اسفند 1390.
15. شربتیان، محمدحسن. (1390). درآمدی بر شناخت پدیده صنعت فرهنگی و ارائه راهکارهای لازم آن. سایت انسان شناسی و فرهنگ. 14 آبان.
16. شورایعالی انقلاب فرهنگی. (1395). شناسایی ارزشها و اصول بنیادین نظام نوآوری صنایع فرهنگی. سامانه نظام نوآوری فرهنگی.
17. شیرازی، حسین و محمدمهدی ایزدخواه. (1395). رویکرد سیاستی در اقتصاد فرهنگ؛ مورد مطالعه: تجاریسازی محصولات جانبی انیمیشن. سیاستگذاری عمومی. دوره دوم. شماره 3.
18. علائی، سوسن. (1393). توسعه کارآفرینی در صنایع فرهنگی (مطالعه صنعت بازیهای رایانهای). تهران: انتشارات دبیرخانه شورایعالی انقلاب فرهنگی.
19. فلاح، افشین؛ ابراهیم گودرزی؛ شیما حسینی؛ مجید ذبیحی؛ زهره چیتساز و شیرین جعفری. (1391). بررسی روشهای تولید و ساماندهی آمار صنایع فرهنگی. پژوهشکده آمار. گروه طرحهای پژوهشی طرحهای فنی و روشهای آماری.
20. فلاحپسند، علی. (1388). اقتصاد فرهنگی و تجربههای جهانی. سایت مرکز پژوهش و سنجش افکار صدا و سیما.
21. قاضیان، حسین. (1378). تحولات ساختاری در بازارهای کالاهای فرهنگی. مجله رسانه. شماره 39.
22. قلیزاده، آذر. (1392). جامعهشناسی فرهنگی. اصفهان: دانشگاه آزاد اسلامی اصفهان (خوراسگان). چاپ دوم.
23. کاظمی، عباس. (1387). مطالعات فرهنگی، مصرف فرهنگی و زندگی روزمره در ایران، تهران: جهاد دانشگاهی.
24. مهدیزاده، علیرضا. (1393). تأملی پیرامون رابطه فرهنگ و هنر در جامعه سنتی (اسلامی). فصلنامه مهندسی فرهنگی. سال نهم، شماره 82.
25. میرزمانی، اعظم؛ علیاصغر سعدآبادی و صدیقه رضاییان فردویی. (1394). شناسایی راهکارهای ساماندهی نظام نوآوری صنعت موسیقی. فصلنامه علمی ـ پژوهشی سیاست علم و فنّاوری. سال هفتم، شماره 1.
26. ناظمیاردکانی، مهدی و محمد صیادی. (1393). بررسی وضعیت مؤلفههای اقتصاد فرهنگ در ایران؛ مقایسه تطبیقی با کشورهای منتخب دنیا و ارائه راهکارهای بهبود وضعیت اقتصاد فرهنگ در کشور. فصلنامه راهبرد اجتماعی فرهنگی. سال چهارم. شماره 13.
27. نظریزاده، فرهاد؛ فرزانه شاه میرولایتی و صدیقه رضائیان فردویی. (1393). مدل نظام نوآوری محصولات فرهنگی. مجله علمیپژوهشی دانش راهبردی. شماره 10.
28. هندرسن، جمیز و ریچارد کوانت. (1392). تئوری اقتصاد خرد. مرتضی قرهباغیان و جمشید پژویان. نشر رسا. چاپ 16.
29. یونسکو. (1388). صنایع فرهنگی مانعی بر سر راه آینده فرهنگ. مهرداد وحدتی. تهران: نشر مؤسسه نگاه معاصر.
30. Creswell, J. W. (2007). Second Editin Qualitative Inquiry and Research Design: Choosing among Five Approaches. SAGE Publications.
31. Nye, J. S. (2008). The Powers to Lead. London: Oxford University Press.
32. Sasaki, M. (2010). Urban Regeneration through Cultural Creativity and Social Inclusion: Rethinking Creative City Theory through a Japanese Case Study. Cities. No. 27.
33. The Economist. (2011). All the World,s a Game. www.economist.com.