1. اخویراد، بتول. (1388). بررسی شیوههای بومیسازی علوم انسانی و تأثیر آن بر آموزش عالی. مهندسی فرهنگی. 4(35).
2. اکبری، مرتضی و فاطمهالسادات غفوریان. (1393). تحلیل دادههای کیفی با استفاده از نرمافزار اطلس تی.آی. تهران: انتشارات دانشگاه تهران.
3. ایمان، محمدتقی و احمد کلاتهساداتی. (1391). آسیبشناسی روش توسعه علومانسانی در ایران. راهبرد فرهنگ. 5(19).
4. بازرگان، عباس. (1394). مقدمهای بر روشهای تحقیق کیفی و رویکردهای متداول در علوم آمیخته، رفتاری. تهران: نشر دیدار.
5. حسینپور، محمد. (1390). بررسی عوامل بازدارنده فعالیتهای پژوهشی اعضای هیئت علمی رشتههای علوم انسانی، یافتههای نو در روانشناسی. 6(19).
6. خامنهای، سیدعلی. (1395). بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار با اساتید، محققان و پژوهشگران دانشگاهها. پایگاه اطلاعرسانی دفتر مقام معظم رهبری.
7. داناییفرد، حسن. (1388). تحلیلی بر موانع تولید دانش در علوم انسانی: رهنمودهایی برای ارتقاء کیفیت ظرفیت سیاست ملی علم ایران. سیاست علم و فنّاوری. 2 (1).
8. شریف، بهرام و سیدمحمود شبگو منصف. (1390). مهندسی مجدد نگرش در نظام آموزشعالی. ابتکار و خلاقیت در علوم انسانی. 1(2).
9. صالحی، کیوان؛ عباس بازرگان؛ ناهید صادقی و محسن شکوهییکتا. (1394). بازنمایی ادراکات و تجارب زیسته معلمان از آسیبهای احتمالی ناشی از اجرای طرح ارزشیابی توصیفی در مدارس ابتدایی. فصلنامه مطالعات اندازهگیری و ارزشیابی آموزشی. 5(9).
10. عربی، حسین. (1394). سیاستهای کلی نظام. تهران: کمیسیون نظارت دبیرخانه مجمع تشخیص مصلحت نظام.
11. قاسمی، مجید و کیوان صالحی. (1396). بازنمایی موانع و چالشهای رشد و بالندگی اعضای هیئت علمی جدیدالاستخدام: مطالعهای به روش پدیدارشناسی. فصلنامه آموزش و توسعه منابع انسانی. 4(13).
12. قاسمپور دهاقانی، علی؛ جواد لیاقتدار و ابراهیم جعفری. (1390). تحلیلی بر بومیسازی و بینالمللیشدن برنامه درسی دانشگاهها در عصر جهانی شدن. تحقیقات فرهنگی. 4(4).
13. کاظمی، عبدالحسین. (1387). مشکلات سنجش تولیدات علمیکشور. تحقیقات نظام سلامت. 5(2).
14. لطفآبادی، حسین؛ وحیده نوروزی و نرگس حسینی. (1386). بررسی آموزش روششناسی پژوهش در روانشناسی و علوم تربیتی در ایران. فصلنامه علمی ـ پژوهشی نوآوریهای آموزشی. 6(21).
15. محمدزاده، زینب و کیوان صالحی. (1394). آسیبشناسی نشاط و پویایی علمی در مراکز علمی و دانشگاهی، مطالعهای با رویکرد پدیدارشناسی. فصلنامه سیاستهای راهبردی و کلان. 3(11).
16. محمدزاده، زینب و کیوان صالحی. (1395). تبیین پدیده نشاط و پویایی علمی در مراکز علمیاز منظر نخبگان دانشگاهی. فصلنامه راهبرد. 25(79).
17. میرزابابایی، نیره. (1389). علوم انسانی و جایگاه آن از دیدگاه مقام معظم رهبری. بصیرت و تربیت اسلامی. 16(7).
18. نوری، هادی. (1393). بررسی موانع تولید علوم انسانی بومی در رشتههای علوم تربیتی از دیدگاه اعضای هیئت علمی دانشگاههای تهران. پایاننامه کارشناسی ارشد. دانشکده روانشناسی و علومتربیتی دانشگاه شیراز.
19. Denzin, N. K. & Y. S. Lincoln. (2011). The SAGE Handbook of Qualitative Research, London: Sage Publications.
20. Guba, E. G. & Y. S. Lincoln. (2005). Paradigmatic Controversies, Contradictions, and Emerging Confluences. In N. K. Denzin & Y. S. Lincoln (Eds.). Handbook of Qualitative Research. (3rd Ed., Pp. 191–215). Thousand Oaks, CA: Sage.
21. Maxwell, J. (2005). Qualitative Research Design: An Interactive Approache. Second Edition, London: Sage Publications.
22. Neuman, L. (2007). Basics of Social Research: Qualitative and Quantitative Approaches. Second Edition. Allyn & Bacon.
23. Ritchie, J. & J. Lewis. (2003). Qualitative Research Practice: A Guide for Social Science Students and Researchers. London: Sage Publication.
24. Salehi, K. & N. Golafshani. (2010). Using Mixed Methods in Research Studies: An Opportunity With Its Challenges. International Journal of Multiple Research Approaches. No. 4.