1
دانشآموخته دکتری دینپژوهی دانشگاه ادیان و مذاهب قم
2
دانشآموخته دکتری جامعهشناسی توسعه دانشگاه آزاد اسلامی
3
استادیار پژوهشگاه علوم و فنّاوری اطلاعات ایران(ایرانداک)
چکیده
کارکرد اصلی محصولات قرآنی در حوزه کودکان، انتقال معارف و آموزههای قرآنی با سبکی نوآورانه و خلاقانه است. محصولات قرآنی نظیر دیگر محصولات فرهنگی، در بازار تولید و توزیع میشوند. این پژوهش با رویکرد کیفی و روش تحلیل مضمون به دنبال کشف و برساختهکردن آسیبهای فرایند تولید و توزیع این محصولات است. از اینرو، براساس روش نمونهگیری هدفمند، 20 نفر از کنشگران اصلی این حوزه انتخاب شد و دادههای پژوهش از طریق مصاحبههای عمیق و نیمهساختاریافته جمعآوری گردید. براساس یافتههای پژوهش، آسیبهای فرایند تولید و توزیع محصولات قرآنی در هفت دسته و در سه بعد فرایندی، ساختاری و محیطی قرار دارد و در این عرصهها قابل مشاهده است: تدوین اسناد بالادستی و آییننامههای رسمی، سیاستگذاری و تعیین خطمشیهای راهبردی، نظامسازی، سازوکار حمایتهای مالی و بودجهای، خلق دانش، خلاقیت و نوآوری، بازاریابی و نگرشهای ناظر به محصول.
جعفریان, مجید, تمیزیفر, ریحانه, & لبافی, سمیه. (1400). آسیبشناسی فرایند تولید و توزیع محصولات قرآنی کودک در بازار. فصلنامه علمی پژوهشی راهبرد فرهنگ, 14(53), -.
MLA
مجید جعفریان; ریحانه تمیزیفر; سمیه لبافی. "آسیبشناسی فرایند تولید و توزیع محصولات قرآنی کودک در بازار". فصلنامه علمی پژوهشی راهبرد فرهنگ, 14, 53, 1400, -.
HARVARD
جعفریان, مجید, تمیزیفر, ریحانه, لبافی, سمیه. (1400). 'آسیبشناسی فرایند تولید و توزیع محصولات قرآنی کودک در بازار', فصلنامه علمی پژوهشی راهبرد فرهنگ, 14(53), pp. -.
VANCOUVER
جعفریان, مجید, تمیزیفر, ریحانه, لبافی, سمیه. آسیبشناسی فرایند تولید و توزیع محصولات قرآنی کودک در بازار. فصلنامه علمی پژوهشی راهبرد فرهنگ, 1400; 14(53): -.