%0 Journal Article %T آسیب‌شناسی فرایند تولید و توزیع محصولات قرآنی کودک در بازار %J فصلنامه علمی پژوهشی راهبرد فرهنگ %I دبیرخانه شورای‌عالی انقلاب فرهنگی %Z 2008-3696 %A جعفریان, مجید %A تمیزی‌فر, ریحانه %A لبافی, سمیه %D 2021 %\ 04/21/2021 %V 14 %N 53 %P 215-243 %! آسیب‌شناسی فرایند تولید و توزیع محصولات قرآنی کودک در بازار %K آسیب‌شناسی %K تولید %K توزیع %K محصول قرآنی %K کودک %K الگوی سه‌شاخگی %R 10.22034/jsfc.2021.130380 %X کارکرد اصلی محصولات قرآنی در حوزه کودکان، انتقال معارف و آموزه‌های قرآنی با سبکی نوآورانه و خلاقانه است. محصولات قرآنی نظیر دیگر محصولات فرهنگی، در بازار تولید و توزیع می‌شوند. این پژوهش با رویکرد کیفی و روش تحلیل مضمون به دنبال کشف و برساخته‌کردن آسیب‌های فرایند تولید و توزیع این محصولات است. از این‌رو، براساس روش نمونه‌گیری هدفمند، 20 نفر از کنشگران اصلی این حوزه انتخاب شد و داده‌های پژوهش از طریق مصاحبه‌های عمیق و نیمه‌ساختاریافته جمع‌آوری گردید. براساس یافته‌های پژوهش، آسیب‌های فرایند تولید و توزیع محصولات قرآنی در هفت دسته و در سه بعد فرایندی، ساختاری و محیطی قرار دارد و در این عرصه‌ها قابل مشاهده است: تدوین اسناد بالادستی و آیین‌نامه‌های رسمی، سیاست‌گذاری و تعیین خط‌مشی‌های راهبردی، نظام‌سازی، سازوکار حمایت‌های مالی و بودجه‌ای، خلق دانش، خلاقیت و نوآوری، بازاریابی و نگرش‌های ناظر به محصول. %U http://www.jsfc.ir/article_130380_5e086c262509d1a479ea7323fb4ae38b.pdf