@article { author = {Ja’farian, Majid and Tamizifar, Reyhaneh and Labafi, Somayeh}, title = {A Pathological Study of the Process of Production and Distribution of Qur’anic Materials for Children in the Market}, journal = {}, volume = {14}, number = {53}, pages = {215-243}, year = {2021}, publisher = {}, issn = {2008-3696}, eissn = {}, doi = {10.22034/jsfc.2021.130380}, abstract = {The main function of Qur’anic materials for children is to impart Qur’anic teachings and knowledge through an innovative and creative method. Qur’anic materials, like other cultural products, are produced and distributed in the market. Through a qualitative approach and content analysis, this research aims to construct the impediments of the process of production and distribution of these products. Targeted sampling method was employed and 20 activists of this field were selected. The data was collected through semi-organized in-depth interviews. Based on the findings of the research, the impediments of the process of production and distribution of Qur’anic materials include seven groups as well as three dimensions, i.e. procedural, structural and environmental. They are visible in the following fields: Preparation of upstream documents and official regulations, policymaking and developing strategic policies, system building, mechanisms for financial supports and allocation of budget, creation of knowledge, creativity and innovation, marketing, and product-oriented attitudes.}, keywords = {Pathology,production,Distribution,Qur’anic Materials,Child,Trifurcated Model}, title_fa = {آسیب‌شناسی فرایند تولید و توزیع محصولات قرآنی کودک در بازار}, abstract_fa = {کارکرد اصلی محصولات قرآنی در حوزه کودکان، انتقال معارف و آموزه‌های قرآنی با سبکی نوآورانه و خلاقانه است. محصولات قرآنی نظیر دیگر محصولات فرهنگی، در بازار تولید و توزیع می‌شوند. این پژوهش با رویکرد کیفی و روش تحلیل مضمون به دنبال کشف و برساخته‌کردن آسیب‌های فرایند تولید و توزیع این محصولات است. از این‌رو، براساس روش نمونه‌گیری هدفمند، 20 نفر از کنشگران اصلی این حوزه انتخاب شد و داده‌های پژوهش از طریق مصاحبه‌های عمیق و نیمه‌ساختاریافته جمع‌آوری گردید. براساس یافته‌های پژوهش، آسیب‌های فرایند تولید و توزیع محصولات قرآنی در هفت دسته و در سه بعد فرایندی، ساختاری و محیطی قرار دارد و در این عرصه‌ها قابل مشاهده است: تدوین اسناد بالادستی و آیین‌نامه‌های رسمی، سیاست‌گذاری و تعیین خط‌مشی‌های راهبردی، نظام‌سازی، سازوکار حمایت‌های مالی و بودجه‌ای، خلق دانش، خلاقیت و نوآوری، بازاریابی و نگرش‌های ناظر به محصول.}, keywords_fa = {آسیب‌شناسی,تولید,توزیع,محصول قرآنی,کودک,الگوی سه‌شاخگی}, url = {http://www.jsfc.ir/article_130380.html}, eprint = {http://www.jsfc.ir/article_130380_5e086c262509d1a479ea7323fb4ae38b.pdf} }