@article { author = {Zulfaqari, Abulfazl and Pourmohammadi, Mozhdeh}, title = {A Study of the Confrontation of Legitimation and Delegitimation Approaches in Iranian Cinema (2011-2013)}, journal = {}, volume = {10}, number = {39}, pages = {7-46}, year = {2017}, publisher = {}, issn = {2008-3696}, eissn = {}, doi = {}, abstract = {As an art-media, cinema is a reflection of the realities of the society and at the same time it can play a role in creation of currents leaving social impacts. On the other hand, the issue of legitimacy is an important subject in political sociology and studies of power. Cinema is capable of acting in line with the augmentation of the legitimacy of the ruling system or causing the delegitimation of the established power. Attempts have been made in this paper to identify the categories and concepts in the said two approaches of legitimation and deligitimation in the Iranian cinema to identify the dominant approach. The problem has been studied, based on qualitative content analysis, within the framework of the theories about authority in the field of legitimacy particularly the ideas of David Beetham. Thirteen films have been analyzed in this study: three bestselling and two selected films in the Fajr Film Festivals in 2011 and 2013. The elements of the legitimation approach are as follows: rightfulness of the system, national unity, Sacred Defense, familyism and confrontation with the global arrogance. Some of the elements of delegitimation approach are: inefficiency, corruption of the system, judicial injustice, lack of freedom, weakness of civil society, the lack of protection of women’s rights, immigration, opposition to war, nihilism and secularistic ethic. Overall, the legitimation approach was the dominant in only two films and hence it may be concluded that the dominant approach in contemporary Iranian cinema is the delegitimation one.}, keywords = {legitimacy,legitimation,delegitimation,content analysis,Cinema,David Beetham,The Expelled 3,Separation between Nader and Simin,Golden Collars}, title_fa = {بررسی تقابل دو رویکرد مشروعیت‌‌بخش و مشروعیت‌‌زدا در سینمای ایران (1392-1390)}, abstract_fa = {سینما به‌عنوان یک هنر ـ رسانه، هم بازتاب واقعیت‌‌های‌ جامعه‌‌ است و هم می‌‌تواند نقشی جریان‌‌ساز داشته و تأثیرات اجتماعی ایجاد کند. از سوی دیگر، مسئله مشروعیت، موضوعی مهم در جامعه‌‌شناسی سیاسی و مباحث قدرت محسوب می‌‌شود. سینما این ظرفیت را داراست که در راستای افزایش مشروعیت نظام حاکم عمل کند و یا موجب مشروعیت‌‌زدایی از قدرت مستقر گردد. ما برآنیم تا با استفاده از نظریات صاحب‌‌نظران حوزه مشروعیت و خصوصاً دیوید بیتهام و مبتنی بر روش تحلیل محتوای کیفی، مقولات و مفاهیم مطرح در دو رویکرد مشروعیت‌‌بخش و مشروعیت‌‌زدا را در سینمای ایران شناسایی کنیم و رویکرد غالب را تشخیص دهیم. برای نیل به هدف پژوهش، 13 فیلم مورد تحلیل قرار گرفته است: سه فیلم پرفروش و دو فیلم برگزیده در جشنواره فیلم فجر در سال‌‌های‌ 1390 الی 1392. عناصر رویکرد مشروعیت‌‌بخش از این قرارند: حقانیت نظام، وحدت ملی، دفاع مقدس، خانواده‌‌گرایی و مقابله با استکبار جهانی. برخی از عناصر رویکرد مشروعیت‌‌زدا عبارت‌اند از: ناکارآمدی و فساد نظام، بی‌‌عدالتی قضایی، فقدان آزادی، ضعف جامعه مدنی، عدم حمایت از حقوق زنان، مهاجرت، ضدیت با جنگ، پوچ‌‌گرایی، اخلاق سکولاریستی. در مجموع، تنها در دو فیلم، غلبه با رویکرد مشروعیت‌‌بخش بوده و می‌‌توان نتیجه گرفت که رویکرد حاکم بر سینمای معاصر ایران، رویکرد مشروعیت‌‌زداست. }, keywords_fa = {مشروعیت,مشروعیت‌‌بخش,مشروعیت‌‌زدا,تحلیل محتوا,سینما,دیوید بیتهام,اخراجی‌‌ها3,جدایی نادر از سیمین,قلاده‌‌های‌ طلا}, url = {http://www.jsfc.ir/article_57078.html}, eprint = {http://www.jsfc.ir/article_57078_9898e2c1871f9d5b28f33701d7217acf.pdf} } @article { author = {Mohammadi, Fardin}, title = {An Analysis of Women’s Reading of Persian-Language Satellite Series: A Case Study of Women in Sanandaj City}, journal = {}, volume = {10}, number = {39}, pages = {47-72}, year = {2017}, publisher = {}, issn = {2008-3696}, eissn = {}, doi = {}, abstract = {Today, TV series are one of the popular genres in the media world that have attracted many audiences. The Tulip Age Series aired by GEM TV in Persian language is one of the important series that has drawn the attention and occupied time of viewers, particularly the women. The main question of the present study is: How women, as main audience of this series, decode it? Do they accept the dominant discourse of this series, or reject it, or interact with it? Therefore, the main objective of this research is to study the way of reading of women of this series. Hence, Hall’s theory and reception analysis approach were employed and the data were collected and analyzed through narration analysis. The findings indicate that women decode the series under study through four methods, namely, hegemonic-dominant position, confrontationist, moderated and meta-hegemonic.}, keywords = {Women,Persian-Language Satellite Series,Coding,Decoding}, title_fa = {تحلیل خوانش‌‌ زنان از سریال‌‌‌‌های‌ ماهواره‌ای ‌فارسی‌زبان؛ مورد مطالعه: زنان شهر سنندج}, abstract_fa = {امروزه در دنیای رسانه، سریال‌‌های‌ تلویزیونی یکی از ژانر‌های‌ محبوبی است که توجه مخاطبان زیادی را به خود جلب نموده است. در این میان سریال ماهواره‌ای «‌عمر گل لاله» که به زبان فارسی در کانال GEM TV پخش می‌‌شود یکی از مهم‌ترین سریال‌‌هایی است که ذهن و وقتِ بینندگان به‌ویژه قشر زنان را به خود مشغول نموده است. مسئله اصلی تحقیق حاضر آن است که زنان به‌مثابه مخاطبان اصلی این سریال، آن را چگونه رمزگشایی می‌‌کنند؟ آیا گفتمان مسلط بر این سریال را می‌‌پذیرند یا رد می‌‌کنند یا با آن‌‌ وارد تعامل می‌‌شوند؟ بنابراین هدف اصلی تحقیق حاضر، بررسی چگونگی خوانش زنان از این سریال است. در راستای پاسخ به این مسئله، از رویکرد نظری تحلیل دریافت و نظریه هال بهره گرفته شد و برای گردآوری و تحلیل داده‌‌ها نیز از روش تحلیل روایت استفاده گردید. نتایج پژوهش بیانگر آن است که زنان، این سریال را به چهار شیوه رمزگشایی می‌‌کنند که عبارت‌اند از: جایگاه مسلط ـ هژمونیک، تقابل‌‌جو، جرح و تعدیل شده و فراهژمونیک. }, keywords_fa = {زنان,سریال‌‌‌‌های‌ ماهواره‌ای ‌فارسی‌زبان,رمزگذاری,رمزگشایی}, url = {http://www.jsfc.ir/article_57079.html}, eprint = {http://www.jsfc.ir/article_57079_dc683f31a0e151e49debce8b6a026576.pdf} } @article { author = {Sarafraz, Hossein and Pakatchi, Ahmad and Kousari, Masoud and Ashena, Hessamuddin}, title = {A Study of the Yori Lotman’s Semiosphere Cultural Theory and Its Application in the Field of Analysis of Relations between Religion and Cinema}, journal = {}, volume = {10}, number = {39}, pages = {73-96}, year = {2017}, publisher = {}, issn = {2008-3696}, eissn = {}, doi = {}, abstract = {Yuri Lotman, the founder of Tartu-Moscow Semiotic School, through introducing a cultural theory around the concept of semiosphere tries to describe and explain the mechanism of culture’s semiotic function in a semiospheric position. Cultural semiotics, which is the theory and methodology of this school, was formed to study the interaction, correlation or separation and contradiction between semiotic systems. According to Lotman, semiosphere is not only the sum total of semiotic systems, but also it is the necessary condition for the occurrence of any kind of connection and existence of any kind of language and text. The presupposition of this article is the interaction between religion and cinema, as two semiotic systems, in the form of representation of religion in cinema. However, the problem is the way of this representation by applying Lotman’s semiological method.  The interaction between select semiospheres is analyzed by studying the Every Night Loneliness, directed by Rasul Sadrameli, 2007, selected from amongst movies attributed to religious cinema, as a case study.}, keywords = {Religion,Semiosphere,Cinema,Cultural Semiotics,Yuri Lotman}, title_fa = {واکاوی نظریه فرهنگی «سپهرنشانه‌ای» یوری لوتمان و کاربست آن در زمینه تحلیل مناسبات میان دین و سینما}, abstract_fa = {یوری لوتمان پایه‌گذار مکتب نشانه‌شناسی فرهنگی تارتو ـ مسکو با طرح نظریه فرهنگی با محوریت مفهوم سپهرنشانه‌ای به توصیف و تبیین سازوکار عملکرد نشانه‌ای فرهنگ در مقام یک سپهرنشانه‌ای می‌پردازد. نشانه‌شناسی فرهنگی که نظریه و روش‌شناسی آن مکتب است، با هدف مطالعه تعامل، همبستگی یا جدایی و تضاد میان نظام‌های نشانه‌ای شکل می‌گیرد. به‌زعم لوتمان، سپهرنشانه‌ای نه تنها حاصل جمع نظام‌های نشانه‌ای، بلکه به‌علاوه شرط لازم وقوع هر نوع عمل ارتباط و وجود هر نوع زبان و متنی است. در این مقاله، تعامل دین و سینما به‌مثابه دو نظام نشانه‌ای به‌صورت بازنمایی دین در سینما پیش‌فرض ماست. مسئله اما چگونگی این بازنمایی با اِعمال روش نشانه‌شناسی لوتمان است. با انتخاب فیلم سینمایی «هر شب تنهایی» (رسول صدرعاملی، 1386) به‌عنوان مطالعه موردی از آثار منتسب به سینمای دینی، تعامل سپهر‌های نشانه‌ای منتخب، تحلیل می‌شود. }, keywords_fa = {دین,سپهر نشانه‌ای,سینما,نشانه‌شناسی فرهنگی,یوری لوتمان}, url = {http://www.jsfc.ir/article_57085.html}, eprint = {http://www.jsfc.ir/article_57085_a75b86adbf95b78c9e29e97d06a3e276.pdf} } @article { author = {Taqadusi, Ma’sumeh and Mazaheri, Mohammad Ali and Shokri, Omid and Zabihzadeh, Abbas}, title = {A Comparison of Types of Confrontation of People with Ethical Situations in Cyberspace and Real World}, journal = {}, volume = {10}, number = {39}, pages = {97-122}, year = {2017}, publisher = {}, issn = {2008-3696}, eissn = {}, doi = {}, abstract = {The present research aims to study the probable differences between confrontation with ethical situations in the cyberspace and in the real world. The statistical population of this research included all adult users of cyberspace in Iran. The sample included 365 users who were selected through available sampling method. 16 short story scenarios (4 gender couples and 4 common couples) were developed by the researcher in a manner that each couple assessed a specific subject in the field of ethics once in the cyberspace and once in the real world. The findings of the research indicate that in most proposed ethical cases – for instance betrayal, theft, privacy, etc. – there is a significant difference in type of confrontation and ethical judgement of users in the virtual and real worlds. The level of this difference varies depending on the nature of ethical subject, but except in minor cases, it is not affected by individual variables. Due to specific characteristics of the virtual world, such as anonymity, being out of control and other features, people in the cyberspace are more liberal regarding ethical issues and behave below their usual ethical standards.  }, keywords = {ethic,Ethical Judgment,Internet,Cyberspace}, title_fa = {مقایسه نحوه مواجهه افراد با موقعیت‌های اخلاقی در فضای مجازی و دنیای واقعی}, abstract_fa = {هدف از مطالعه حاضر بررسی تفاوت‌های محتمل هنگام مواجهه با موقعیت‌‌های اخلاقی در فضای مجازی در مقایسه با دنیای واقعی است.جامعه آماری این پژوهش را کلیه کاربران بزرگسال فضای مجازی در ایران تشکیل می‌دهند. حجم نمونه مورد نظر شامل 365 نفر است که از طریق نمونه‌گیری در دسترس انتخاب شده‌اند. به‌منظور این مقایسه، طراحی 16 سناریوی کوتاه داستانی (4 جفت جنسیتی و 4 جفت مشترک) توسط پژوهشگر به شکلی صورت گرفت که هر جفت سناریو موضوع خاصی در حوزه اخلاق روابط را، یک بار در فضای مجازی و بار دیگر در دنیای واقعی می‌سنجد.یافته‌های پژوهش نشان می‌دهند دراغلب موضوعات اخلاقی مطرح‌شده ـ برای مثال خیانت، دزدی، حریم خصوصی و موارد دیگر ـ تفاوت معناداری میان نحوه مواجهه و قضاوت اخلاقی افراد در دو فضای مجازی و واقعی به‌چشم می‌خورد. میزان این تفاوت با توجه به نوع موضوع اخلاقی دچار تغییر شده ولی جز در پاره‌ای موارد جزئی تحت تأثیر متغیرهای فردی قرار نمی‌گیرد. می‌توان گفت به‌دلیل برخی ویژگی‌های فضای مجازی مثل گمنامی، برون‌رفت از حیطه کنترل بیرونی و موارد دیگر، افراد در فضای مجازی به شکلی سهل‌گیرانه‌تر با موضوعات اخلاقی مواجه شده و پایین‌تر از سطح استانداردهای اخلاقیِ معمول خود رفتار می‌کنند. }, keywords_fa = {اخلاق,فضای مجازی,قضاوت اخلاقی,اینترنت,فضای سایبری}, url = {http://www.jsfc.ir/article_57086.html}, eprint = {http://www.jsfc.ir/article_57086_f422e2722b506d13761c81d97586d95a.pdf} } @article { author = {Manteqi, Morteza}, title = {Role of Jihadi Role-Models in Deepening the Identity Roots of the Youth}, journal = {}, volume = {10}, number = {39}, pages = {123-155}, year = {2017}, publisher = {}, issn = {2008-3696}, eissn = {}, doi = {}, abstract = {Preliminary studies show that there are certain identity developments among the youth of the Islamic Revolution, some of which are not assessed positively. Since historical, cultural and social factors leave a considerable impact on the identification of the youth, and given the weaknesses in offering a jihadi role-model, the present paper is an attempt to study the impacts of such patterns on the identification of the youth. In the first place, after conducting 80 interviews with the key figures of the Construction Jihad, who were active during the war, the combat-engineering creativities of the Construction Jihad of the said period were extracted. In the next step, 110 students were asked to offer their evaluation of the Construction Jihad. Then, about 200 images of the combat-engineering creative achievements of the Construction Jihad were presented to the students and they were asked again to offer their evaluation of the Construction Jihad members. Thematic analysis conducted in order to compare the group with himself, shows that the awareness of the youth of the achievements of Construction Jihad members had considerable impacts on the process of their identification. In the next step, by converting the garnered qualitative data to quantitative ones, the significant differences of the results were specified. Hence, it seems that through extracting different jihadi role-models and their palpable and tangible presentation to the youth, it is possible to leave a positive impact on their identity development.}, keywords = {Construction Jihad,Identity,Role-model,Student}, title_fa = {نقش الگو‌های جهادی در تعمیق ریشه‌های هویتی جوانان}, abstract_fa = {بررسی‌های مقدماتی انجام‌شده نشانگر برخی از تحول‌های هویتی جوان انقلاب اسلامی است که بعضاً مثبت ارزیابی نمی‌شود، از آنجا که عوامل تاریخی، فرهنگی و اجتماعی، آثار مهم و قابل توجهی در جهت هویت‌بخشی جوانان دارند و نیز با توجه به ضعف الگوپردازی از نمونه‌های جهادی، این پژوهش به‌دنبال آن است تا اثر این الگوها را در هویت‌بخشی به جوانان مورد مطالعه قرار دهد. در مرحله نخست پس از انجام 80 مصاحبه با چهره‌های کلیدی جهاد سازندگی در دوران جنگ، خلاقیت‌های رزمی مهندسی جهاد سازندگی در آن دوران احصا شد. در مرحله بعد از 110 نفر از دانشجویان خواسته شد تا ارزشیابی خود را در مورد جهاد سازندگی ارائه کنند. آنگاه بعد از ارائه قریب به 200 تصویر از دستاورد‌های خلاق رزمی ـ مهندسی جهاد سازندگی به آنان، از دانشجویان مجدداً درخواست شد تا ارزیابی خود را از جهادگران مطرح سازند. تحلیل مضمون انجام‌شده در بررسی یک گروه با خودش، اثرگذاری قابل توجه آگاهی جوانان از دستاورد‌های جهادگران بر جریان هویت‌یابی آنان را نشان داد. در ادامه با تبدیل داده‌های کیفی حاصله به داده‌های کمی، تفاوت معنادار نتایج مشخص شد. بنابراین به‌نظر می‌رسد با استخراج الگو‌های مختلف جهادی و ارائه عینی و ملموس آنان به جوانان، می‌توان در تحول هویتی آنان تأثیر مثبتی برجای نهاد. }, keywords_fa = {جهاد سازندگی,هویت,الگو,دانشجو}, url = {http://www.jsfc.ir/article_57087.html}, eprint = {http://www.jsfc.ir/article_57087_a4393b450c2c510a7c2b717dafbb9307.pdf} } @article { author = {Yavari, Behnam and Salavatian, Siyavash}, title = {Identification and Classification of Cultural and Social Damages Stemming from Consumption of Satellite Series, through Meta-synthesis Method}, journal = {}, volume = {10}, number = {39}, pages = {157-182}, year = {2017}, publisher = {}, issn = {2008-3696}, eissn = {}, doi = {}, abstract = {The main objective of this paper is to study the damages stemming from consumption of Persian-language satellite series among the Iranian audience and also attempts have been made to classify them. Meta-synthesis method has been used which is one of the methods for meta-research. In the first place, different keywords were searched in the main databanks of the country, research papers and articles and 55 related research works were identified. In the next step, the said studies were primarily investigated and 27 studies which were directly related to damages stemming from watching satellite series were selected on the basis of certain indexes. In the following, qualitative coding technique based on the meta-synthesis method was used to extract 140 primary codes from the selected studies and were classified under 33 pivotal concepts. In the last step, the 33 pivotal concepts were categorized to 6 main categories. The findings of the research indicate that consumption of Persian-language satellite series causes social-cultural damages such as being affected by Western culture, undermining of the institution of family, psychological ailments, increase in the number of social abnormalities and weakening of Islamic-Iranian culture.}, keywords = {cultural,Social Ailments,Persian-Language Satellite Series,TV Series,Meta-Synthesis}, title_fa = {شناسایی و طبقه‌بندی آسیب‌‌های فرهنگی و اجتماعی ناشی از مصرف سریال‌‌های ماهواره‌ای با استفاده از روش فراترکیب}, abstract_fa = {هدف این مقاله شناسایی آسیب‌‌های ناشی از مصرف سریال‌‌های ماهواره‌ای فارسی‌زبان در مخاطبان ایرانی و طبقه‌بندی آنهاست. برای این منظور از روش فراترکیب که یکی از انواع پژوهش‌‌های فرامطالعه است، استفاده شد. در قدم اول با کلیدواژه‌‌های مختلف در مهم‌ترین بانک‌‌های اطلاعاتی پژوهش‌‌ها و مقالات در کشور جستجو و تعداد 55 اثر پژوهشی مرتبط در این زمینه شناسایی گردید. در قدم بعد با بررسی اولیه این پژوهش‌‌ها براساس شاخص‌‌های معین تعداد 27 عنوان از آنها که مستقیم به آسیب‌‌های ناشی از تماشای سریال‌‌های ماهواره‌ای پرداخته بودند انتخاب شدند. در ادامه با تکنیک کدگذاری کیفی براساس روش فراترکیب 140 کد اولیه از دل پژوهش‌‌های منتخب استخراج و در ذیل 33 مفهوم محوری، دسته‌بندی شدند. در آخرین مرحله 33 مفهوم محوری با طبقه‌بندی به 6 مقوله اصلی تقلیل یافت. درنهایت یافته‌‌های پژوهش حاضر نشان داد که مصرف سریال‌‌های ماهواره‌ای فارسی‌زبان، سبب چنین آسیب‌‌های فرهنگی و اجتماعی می‌شود؛ تأثیرپذیری از فرهنگ غربی، تضعیف نهاد خانواده، آسیب‌‌های روانی، افزایش ناهنجاری‌های اجتماعی و تضعیف فرهنگ اسلامی ـ ایرانی.}, keywords_fa = {آسیب‌‌های فرهنگی اجتماعی,شبکه‌‌های ماهواره‌ای فارسی‌زبان,سریال تلویزیونی,فراترکیب}, url = {http://www.jsfc.ir/article_100194.html}, eprint = {http://www.jsfc.ir/article_100194_9ba40a83ebc5bf99ac5bac1103e9b75b.pdf} } @article { author = {Amirkanian, Maryam and Mahram, Behruz and Saeedi Rezvani, Mahmud}, title = {The Effect of Studying Spiritual-Epical Books on Middle School Girls' Islamic-Iranian Values and Moral Behavior}, journal = {}, volume = {10}, number = {39}, pages = {183-211}, year = {2017}, publisher = {}, issn = {2008-3696}, eissn = {}, doi = {}, abstract = {The objective of this research is to investigate the effects of studying spiritual-epical books on middle school girls' Islamic-Iranian values and moral behavior. The single-subject and multiple baselines project of experimental method were employed for the purpose of this study. In the first step, without any intervention, the moral behavior and Islamic-Iranian values of the subjects were examined and then in twenty-day intervals and in five stages, the selected books were given to the subjects and the possible changes in their behaviors and values were examined. The sample included four girl students of a middle school in the city of Mashhad who were selected through targeted sampling method. The tools to evaluate the variables under study included a checklist for observation of any change in their moral behavior and a questionnaire for assessment of their attitude towards Islamic-Iranian values. The findings of the research indicate that studying the biographies of spiritual-epical figures strengthened the positive attitude of the subjects towards Islamic-Iranian values and considerably decreased their immoral behaviors. The recommendations of this study included introduction of programs to study such books and encouragement of the youth to study the life and manners of the martyrs and the heroes of the Islamic Revolution and the Sacred Defense which is compatible with the introduction of role-models and epitomes in principles of the Islamic education.}, keywords = {Moral Behavior,Moral Value,Book,Epical and Spiritual Character,Islamic-Iranian Identity}, title_fa = {تأثیر مطالعه کتاب‏‌های‌ معنوی و حماسی بر ارزش‌های‌ اسلامی ـ ایرانی و رفتار اخلاقی دانش آموزان دختر با زمینه انحرافات اخلاقی}, abstract_fa = {هدف این پژوهش، بررسی تأثیر مطالعه‏ی کتاب‏‌های‌ معنوی و حماسی بر ارزش‌های‌ اسلامی ایرانی و رفتار اخلاقی دانش‏آموزان دختر مقطع متوسطه بود. روش مطالعه آزمایشی و از نوع طرح تک آزمودنی با خطوط پایه چندگانه بود. ابتدا در قالب خط پایه و بدون مداخله، رفتار اخلاقی و ارزش‌های‌ اسلامی ـ ایرانی آزمودنی‌ها مورد بررسی قرار گرفت و سپس در فواصل بیست روز و در پنج نوبت، کتاب‌های‌ تعیین‌شده به آزمودنی‌ها ارائه و تغییرات رفتاری و ارزشی مورد بررسی قرار گرفت. نمونه شامل چهار نفر از دانش‏آموزان دختر سال سوم متوسطه یک دبیرستان در شهر مشهد بود که به‌صورت هدفمند انتخاب و تغییرات آنان در دو مؤلفه نگرش نسبت به ارزش‏‌های‌ دینی و ملی و رفتار اخلاقی بررسی شد. برای سنجش نگرش به ارزش‌های‌ اسلامی ـ ایرانی، از پرسشنامه نگرش‌سنج و برای سنجش رفتار اخلاقی، از سیاهه مشاهده رفتار استفاده گردید. نتایج نشان داد که نگرش مثبت دانش‏آموزان به ارزش‏‌های‌ اسلامی ـ ایرانی، با مطالعه کتاب‏‌های‌ زندگینامه‌ای‌ شخصیت‏‌های‌ معنوی و حماسی افزایش یافته و رفتار‌های‌ غیراخلاقی آنها به‌طور چشمگیری کاهش داشته است. تدوین برنامه‏‌های‌ مطالعاتی و ترغیب نوجوانان به مطالعه زندگی و منش شهدا و حماسه‌سازان انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، از توصیه‏‌های‌ این مطالعه بوده است که همخوان با اصل الگوپردازی و اسوه‌بخشی در مبانی تربیت اسلامی است.}, keywords_fa = {رفتار اخلاقی,ارزش اخلاقی,کتاب,شخصیت‏ حماسی و معنوی,هویت اسلامی ـ ایرانی}, url = {http://www.jsfc.ir/article_57089.html}, eprint = {http://www.jsfc.ir/article_57089_b6cb9f94ff3f6fa516bd2f7c6fd8e72a.pdf} }